Irriterande sanning

Något som verkligen stör mig är hur folk kan säga till mig att mina vänner över dator inte är några riktiga vänner.
Jag vill bara meddela att dem vännerna jag har där är fan så mycket bättre och mer trogna och pålitliga än dem flesta "vänner" jag har irl. Helt ärligt skulle jag vilken dag som helst byta ut många av er som påstår er finnas här mot dem andra. Jag kanske inte träffar mina internetvänner varje dag, varje helg eller ens överhuvudtaget. Men dem jag har där är vänner som faktiskt finns och lyssnar. Vänner som tar sig tid för mig trotts att jag sitter en hel evighet ifrån dem. De är folk som hör på min röst att något inte är okej, eller att något är alldeles extra bra. Medans ni, som står en halvmeter ifrån mig inte ens skulle se ifall jag så stod med tårar i ögonen och stirrar ner i marken. 

Nu säger jag absolut inte att alla människor jag har här i närheten och som jag umgås med är sådär.. jag har väldigt många fina och fantastiska vänner här i min närhet. Underbara både tjej- och killkompisar som jag älskar och avgudar och som faktiskt finns här för mig. Men blir bara så irriterad när folk säger att man inte kan vara "vänner" bara för man inte ses. Jag må vara en sån där liten nörd som gärna sitter och spelar spel, men jag gör de mest bara för de härliga sällskapet.Spelar gör jag ju i princip aldrig själv utan de är alltid med sällskapet utav ungefär samma människor varje gång.

Jag älskar er, även fast jag kanske är dryg och otrevlig och sitter och skyller på er när de går dåligt.
Men de är faktiskt ni som gör en stor del av mina dagar.. Ni får mig att skratta och le varje dag.
Tack för ni finns här för mig.. Alla vänner, Irl som data-vänner.
<3




Vad heter du?


Din e-postadress? (publiceras ej)


Vad heter din blogg?


Din kommentar: