Bloggtips!

En blogg jag faktiskt läser varje dag och finner både roande och intressant!
SMNmode


Gå in och läs och kommentera!

Igår var en lång dag, idag blir längre!

Igår var jag på kurs för nya jobbet, det var faktiskt sjukt roligt! 
Idag är det också kurs, men innan det så ska jag med bebis till Jonte nu klockan 12.
Sen ska vi bro, sen tillbaka till Jonte, sen till Kallhäll o lämna bilen, o sen till Jakan.
Sen ska jag antagligen hem igen, och sen till Stan för kursen.
Haha underbar att fara runt som en liten jag vet inte vad överallt.
Nu blir de iallafall till att göra sig i ordning.

Puss ha en bra dag!

Mysmusik!








Nyttigt!

- Ajuste, skulle ju lämna ett löfte till alla er, 
Nu ska jag bli nyttig och gå ner i vikt och börja röra mig! 
Ska komma i form igen. 
Och lämnar jag ett löfte här så kan nu ju hjälpa mig att se till så jag håller mig nyttig!
Eller hur, visst hjälper ni mig?

<3

Nämen go'dagens!

- Godmorgon mina kära vänner, imorse vaknade jag vid 06.00.
En tid jag inte stigit upp vid sedan jag gick i skolan för två år sedan.
Gick upp och duschade och gjorde mig i ordning för att vara klar då jag ska till jobbet, klockan 16.00!
Hur i helvete kan jag vakna så tidigt när jag vet att jag kan sova ut? 
En av dem sista gångerna jag faktiskt kan sova ut, för sen kommer jag börja jobba inne i Sthlm klockan 7.
Nej ingen vidare start på dagen inte, nu sitter jag här och pratar med en kär vän på face.
Hon försöker lugna mina nerver lite, fytusan va nervös jag är! 
Jag som är så otroligt blyg.

Blir sen middag ikväll, får laga mat när jag kommer hem och slutar inne i Alvik vid 20.00.
Så bebis får nog vara hungrig en stund idag. 

Eftersom bebis ligger och sover och inte är vaken och sitter och stöttar mig i mitt nu nervösa sammabrott
så får jag trösta mig med lite musik på halvhög volym, skumt att han inte vaknar! 

Nu ska jag väl yra runt lite hemma en stund till då, så får vi se om jag lägger upp nå mer inlägg innan det bär av.

Hejs
:* <3



Nu blir det nattinatt !

Aningen spänd inför imorgon säger jag nu godnatt!
Imorgon ska jag på kurs för nya jobbet.. wie.. 
Ta hand om er alla så hörs vi imorgon 
:* <3

Lalalala

Varit i Jakobsberg med pappa och Carro idag, köpt nya jeans!
Sen har vi typ bara umgåtts och tagit igen tiden.
Nu är Thomas här så ska vara social ..

Bild på min älskade kissemiss som inte längre finns hos oss :(

Idag kommer Carolin hit!


Och hon är typ sötast i världen <3

SUR OCH IRRITERAD!



Jättejättesur och irriterad, tack gyver för att du gör dagen lite bättre!
<3

Idag, idag, idag, idag!!

SNART KOMMER GYVER!
wiie, jag har saknat honom.

Saknar dig också hjärtat<3




Hihi älska <3<3<3


Imorgon!

Imorgon ska jag träffa en väldigt kär vän! 
Så nu blir det till att längta tills imorn..
hihi


Bild på bästa Gyver i egen hög person!

Evigt farande!

Efter en massa åkande runt om kring så är jag äntligen hemma ! 
Nu blir de till att blockera badrummet ett tag och göra sig fin för kvällen!


Vill bara påminna om att jag älskar min pojke, min mamma,
min lillebror, min pappa, och min bästa Carolin! <3

Ytterligare en gammalbild från det att jag var blondiie
p.s. pojken fick välja vilken bild jag skulle ladda upp

Ja juste ja!

GISSA VEM SOM FÅTT JOBB?




Hihi, jo jag!
<3

Idag är det din dag! <3

Idag är det ingen vanlig dag, för idag fyller min absolut bästavän hela 20 år! 
Grattis världens finaste tjej, du är helt otrolig och jag älskar dig verkligen!

Ha nu världens bästa dag, och ha så kul i Turkland sen i September..

Love <3

Bild från studenten 2010' 
Då jag fortfarande var blond!

Arbetsintervju!

Varit på arbetsintervju nu, kändes riktigt bra.  
Får svar imorn eller på fredag!

Nu blir det Jakan med mor min
<3

Wish me luck..

.. Cuz' I'm gonna need it! 

Inatt blev det inte många timmars sömn, och uppstigning vid 8a.
För idag ska jag iväg och vara i Alvik klockan 11, på arbestintervju!
Och jag är ungefär, jättenärvös.. 
Så nu ska jag ställa mig i duschen, sen framför spegeln, sen in i garderoben.
Men lär ju komma ytterligare ett inlägg fast då ett argt ett när jag inser att jag inte har något att ha på mig?!

Iväg nu, hörs sen 
<3

Igår var ganska jobbigt

Igår blev en ganska jobbig dag, men fick besök av vår kära vän Jonte på kvällen!
Så nu är bebis upp över öronen förtjust och fått extrem arbetslust.

Idag ska jag städa vidare på allt det jag gjorde igår, 
sen ska jag se slutet på min serie
love'

Ett jävla år!

Tänk att det var ett helt jävla år sedan du togs ifrån oss?
Tiden har gått långsamt och det har varit tomt utan dig.
Vi älskar dig och tänker på dig dagligen.
Var förbi din grav igår la blommor och tände ljus, tillsammans med Stefan och bebis.
Alla var glada att se att dem gjort jättefint med blommor och en rikigt fin gravsten.
Var även förbi Olli's grav, la blommor och tände ljus där.
Ta hand om Olli där uppe, för vi älskade även honom massor!

Bild från graven,
Vi ses på andra sidan hjärtat!






!

Blev ingen serie för min del, blev en pratstund med en kär vän istället på face!
Nu insåg jag att jag faktiskt saknar honom en hel del..
Så nu får vi ta o ses vännen! 
<3

Kristoffer som sjunger, brukar lyssna på dem här när jag känner att det är lite tomt! 


Godmorgon

Godmorgon folket, idag blir det segdag hemma.
Tvätta ikväll, ganska jobbigt att göra såna saker eftersom man inte kan få hjälp.
Bebis går ju gipsad så han kan inte hjälpa till o bära..

Nu blir det seriemys för min del tills bebis vaknar!

Bild på svärfars fågel!
p.s. fågeln ser typ asskabbig ut, men han har precis badat när bilden togs!

Supermysigt!

Nu är vi hemma igen, och har fixat med allt de vi fått från mor min! 
Allt blev jättebra, är jättetacksam verkligen.

Nu är även Tobbe och Ellen här på besök, så nu blir det chips, godis och filmmys!
Med världens underbaraste människor (och hund)!
<3

Hos mamma!

Sitter nu hemma hos mamma, åh vad jag älskar henne.
Hon kommer med massa nya bidrag på grejer till vår nya lägenhet.
Knivar, glas, sil, burkar, underlägg till kastruller och så.
Massor med kul saker, som typ kaffebryggare och skålar!

Kommer varje gång hem med nya intressanta saker.
Men vår lägenhet kommer bli supermysig!
<3

Falskare människor.

Jag ville lämna Bålsta pågrund av alla dem falska människorna som var överallt.
Dem som säger att dem står en närmst är egentligen dem som skadar en mest.

Nu har jag flyttat till Kallhäll och jag trivs extremt bra här faktiskt.
Ända tills igår då jag upptäckte att även här finns de samma typ av falskhet.
Inte mot mig än vad jag vet, men mot mina vänner och inom min umgängeskrets.
Det sårar mig faktiskt ganska mycket av att höra folk som en gång stått varandra nära,
tala illa om varandra, jag menar det var ju folket som fick mig att vilja stanna här?
Jag tycker att vissa människor sköter de här sämre än andra, springa runt och tala illa om vissa.
Och den dagen man blir lämnad så springer man och söker skydd hos dem som man talat illa om.
Nej för mig är det inte acceptabelt faktiskt, så gör man helt enkelt inte.
Och dem runt om ska heller inte tala illa om motparten i tjafset, för det är inte dem som tjafsar.

Nej det här har jag legat och varit sur och irriterad
över ganska länge nu så kände att jag behövde skriva av mig.

Bålsta idag då.

Idag är det Håbofestdag,
så idag blir det åka tillbaka till Bålsta och umgås med min mor och familj.
Bebis följer såklart med.
Inget direkt att längta tillbaka till, jävla skitställe! 
Men nu är det dags att göra sig i ordning för mor är påväg hit!

Love'
<3

Ny bloggdesign!

Tack Erika för nya designen, jag älskar den!


För övrigt så har jag och bebis följt typ den här serien, är nu inne på tredje säsongen!
Håller på att bli tokig, shit va jag älskar den.
Helt klart ett tips för er som vill se en bra serie!

Kommer snart tillbaka.

Jag är nu vaken, ännu en dag på uppsala akademiska väntar! 
Lovar att börja blogga mer när allt de här är över.

Uppsala Akademiska!

Nu sitter vi inne på Akademiska och väntar på svar angående operation,
hoppas verkligen det här går vägen, cuz i really love my boy.. 
gärna så smärtfritt som möjligt, och helst så jag slipper sitta här hela dagen.

<3

Vaknat

Sitter nu och väntar på pappa, börjar bli väldigt nervös faktiskt.
Sovit otroligt dåligt inatt, och det verkar även bebis ha gjort.
Känner att ögonen fortfarnade går i kors trotts att vi båda somnade innan midnatt inatt.

Hoppas nu allt går okej!



Nattisnatt!

Upp tidigt imorn!
Nu blir det bädda ner sjuklingen under duntäcket och sen sussa sött själv.
Så vi hörs mer imorgon!

Dålig uppdatering.

Förlåt för att jag varit dålig på att skriva på sistone,
men det är en väldans massa saker som hänt.
Imorgon ska tillexempelt Alex in till uppsala och eventuellt operera handen.
Så det har gjort mig lite deppig och inte så skrivglad! 

Men! 
Finns även lite lycka i dagen, och det får ni veta vid senare inlägg! 

hej så länge

...

Idag blir det inge bloggande, alldeles för bakis.
Firade Kajsa igår
<3

Suck

Haha idag har elektrikern varit här.
Eftersom vi haft problem med ugnen och spisen och tidigare fått lagat mat på spisplattor,
så tog farmor och farfar ( tack så mycket <3 ) hit en elektriker idag för att kolla elen.
Elektrikern skratta lite lätt och konstaterade att inget är fel på elen.
Men lilla Thomas har för svaga proppar i proppskåpet!

Så nu jävlar ska de lagas mat med ett stort leende på läpparna!
Hihi..
Imorgon blir det till o fira finaste Kajsa som fyllt 18
GrattisGrattis <3

Idag kommer papi!

Idag kommer pappa hit och hälsar på, känns riktigt bra faktiskt! 
Solen skiner, men fan va kallt det är idag.. Hösten på väg nu, uscha! 

Städat mer i köket nu, bara lite skit kvar att fixa, sen är allt rent och fint.. 

Nu får vi se vad dagen har att erbjuda
<3

...

En helvetesdag blir till en helveteskväll, nu blir det sova tillsammans med världens bästa.
Jag älskar dig över allt annat på denna jord, även fast det är svårt att tro ibland.

<3

<3


Vad hände?

Jag vaknade halv sju imorse med dånande huvudvärk,
gick upp och drack vatten och la mig igen.
Somnade och vädret har gått från strålande fint till skitmulet.
Bajs!

Idag ska jag och bebis städa upp köket och göra fint,
jättebra förslag av honom igår att storstäda.
Och jag har faktiskt riktigt kul mednas vi städar också.

Nu ska jag sitta lite vid datorn, försöka skriva ett personligt brev.
Och söka lite jobb medans jag vätnar på att han vaknar.. min prins <3

Natti'

Idag har vi minst sagt varit jätteduktiga!
Vi har gått igenom hela lägenheten från golv till tak och städat.
Endas köket kvar att städa igenom och diska upp allt och det får bli imorn.
Till och med tvätten är tagen idag.

Duktiga jag och duktiga bebis,
som belöning kom Erik förbi med godis och chips.
Tackar älskade vän <3
Nu blir det tända massa ljus i hela lägenheten och bara njuta,
av en fräsh lägenhet och bebis närhet.


Gonatt älskade änglar!

Sjuk

Idag mår jag inte på topp,
huvudvärk och illamående, dålig uppdatering idag alltså.


Tack Rebecca för hjälpen med fixandet av låten!
Låten jag talade om tidigare i veckan
<3


Söööka jobb...

Sitter med bebis och Erik och försöker få bebis att skriva ett CV.
Inte så lätt som det låter.. 
Jag vill ha chips, ge mig chips!?

Nu ska jag återgå till tidigare nämnda aktivitet.
GLÖM INTE GE MIG CHIPS!
Gonatt alla!

Nehe..

Nej trotts att jag gick in i ett gammalt inlägg och kolla,
hur man gjort för att lägga upp youtube klipp så fattar jag inte än.
Någon som kan förklara? 
Så kanske ni kan få höra låten senare idag istället?
<3

Regnet det bara öser ner..

Godmorgon mina små.. solstrålar?
Idag regnar det, vilket är ganska skönt eftersom det är söndag..
Hade blivit ledsen om det regnat någon annan dag i veckan.

Igårkväll tog min älskade vän Tobbe iaf med mig in till Stockholm för cruisingen,
en liten stund iaf. Inte för han ville dit, utan för det fanns absolut inget annat att göra.
Och han tvärvägrade vara kvar i Kallhäll.. "Oh stackars mig".. Jag blev glad iaf! 
Sen lurade Erik ut oss för att titta på, vad jag trodde skulle vara ascoolt..
Men blev totalt lurad. Han sa att de skulle finnas en vägskylt där det stod,
"varning för grodor"(!) Jag har då aldrig sett någon sån.. Och besviken blev jag.
Där fanns ingen skylt.. 

Mysig låt att avsluta inlägget med,
Låten betyder grymt mycket för mig!

Baka baka liten ..

.. Rabarberpaj!

Erik och Tobbe, återigen är det jag som bjuder på fika..
Snart är det fan er tur att bjud igen (a)


Är hemma hos mamma och ska äta middag, känns ganska skönt att vara hemma.
Men längtar tillbaka till Kallhäll..
Sen eftermiddagen ska vi ut en tur i "min" bil, sen ska vi tillbaka hem..
Är fortfarande väldigt ledsen för att jag missar Stockholm Cruising.. 
<3

Bosse!

...Skrämmande, jag vet!


Lekaaaaa..

Kom precis hem, varit ute och lekt i lekparken här nedanför oss med Marcus och Linus (a)
Väldigt mysig stund faktiskt.. fick mig att vilja gunga lite själv faktiskt! 
Så.. kom o gunga med miiig?
<3

Blogglovin'

Följ min blogg med Bloglovin
<3

Skyddsängel?

Får väl börja med ett snabbt godmorgon för artighetens skull..
Men nu har jag något viktigare för mig att berätta. 

Ni vet att jag berättade att jag och min vän Erik städe ur garderoben?
Vi hittade så otroligt mycket skit som aldrig används,
tavlor, speglar, påsar fulla med tändare och tändstickor.
Allt möjligt jävla skit.. men nu ni!

Vi hittade även en jättestor bild på "Bosse bildoktorn" (!!) 
För de första, vem har en sån liggades hemma.. han ser ju skitläskig ut?
Och för det andra, varför är han på bägge sidor?
Jag vart iallfall så pass irriterad på allt skit att jag hängde upp 'Bosse'
på väggen ovanför vår säng.. 
.. det är nu de läskiga kommer...

Och enda sedan jag hängde upp honom på väggen har jag sovit som ett barn.
Jag har nästan hela mitt liv drömt mardrömmar nästan varje natt.
Inte en enda mardröm, inte en enda dröm.. 
Bosse kanske rent av är min skyddsängel, trotts han har sitt "farbror godis-leende".

Bild på tavlan kommer upp senare idag när bebis vaknat och inte ligger i vägen.
<3

Ingen rubrik

.. Nu blir det sista inlägget för idag ...
Dels för att klockan snart är tolv, och dels för att vi typ kommer somna.
Idag har varit en rätt hyfsat bra dag idag ändå. Tills nu då Erik va dum.

Ikväll har varit rätt långtråkigt, men kvällen har iallafall tillbringats med de bästa.

Imorgon ska vi hem till mammsegullet och äta god middag!
Hörs imorn
<3

Mätt och belåten

Nu har jag varit social med pojkens farmor och farfar en stund. 
Ätit riktigt gott, fläskytterfilé, klyftpotatis och beasås, mumms! 
Nu blir det inte i duschen och göra sig i ordning för kvällens äventyr..
Det som står på listan är.. inget..
Så, vad händer ikväll ?
<3

Da-da-da-dam!

Åh va roligt de är att komma hem från affären och upptäcka att man har kommentarer att svara på! 
Så fortsätt så, så gör ni en liten tjej väldigt glad.

- Som sagt varit och handlat med mamma nu, hon köpte en hel del grejer även till oss, tack mamma <3
Fick en egen brödrost(!), vi hade nämligen ingen eftersom Thomas (Alexanders pappa) tagit med sin till sin tjej.
Varför hon inte hade en egen brödrost från början har jag ingen aning om,
men känns ganska bra att säga att den här är min! Och otroligt fin är den också.. Hihi! 
Så nu kom jag hem med mat och lite grejer mamma köpt på Ålandsbåten hon åkte igår.
Godis och en parfym mormor och morfar köpt åt mig, jag älskar er så otroligt mycket.. åh sakna! 
- Och sen även en inflyttningspresent åt en vän till oss som flyttar nu i slutet av månaden.
Så kanske ska säga, välkommen till kallhäll Ante, vi väntar på dig! (a)
Och vi ses i nya lägenheten, presenten kommer inte vara någon besvikelse, I promise!


Nu sitter jag i den mörka lägenheten och väntar på att pojken min ska vakna..
Dels så jag kan öppna persiennerna och släppa in lite ljus i mörket.
Och dels för att jag vill ha någon att kramas med medans jag väntar på att farmor och farfar ringer.


Mer har jag nog inte att dela med mig av just nu så ni får helt enkelt kolla igen om en liten stund.
Ifall det kommit något nytt intressesant som ni bara helt enkelt MÅSTE veta.. 


Puss

Ser ut att bli..

.. en otroligt vacker och varm dag idag också, turen är alltså på min sida idag med.
Nu sitter jag och väntar på min älskade och saknade mor!
Vi ska åka till kungsängen och handla!

Igårkväll städade jag och en vän ur garderoben här,
dammsög och plockade upp allt på golvet.. shit vilken röra.
Undra när den rengjordes sist. 

Ikväll blir det väl umgås med Tobbe och Hirvi, även Erik kanske om jag har tur.
Men först shopping med pojkens farmor och farfar och sen mysmiddag! 



Nu ska jag röra mig in och borsta tänderna.
Hörs under dagen :*

..zzZzz..

Nej mina gamla och nya vänner, nu blir det till att sova.
Ska upp tidigt imorgon, har en fullsatt dag med shopping med mor min.
Sedan ska jag hem för att åka iväg med pojkvännen farmor och farfar,
för att pojkvännen ska ha nya skor! 
Sen blir det mys middag tillsammans med farmor och farfar, lycka <3


Go'natt nu alla hjärtan!
- And don't let the bed bugs bite!


Bild på mitt underbara Kallhäll <3


Ensamt..

Usch så ensamt det är att sitta hemma hos mamma när ingen är hemma.
Och inte roligare blir det när Erik och Tobbe messar och säger att dem har varandras sällskap.
Usch för ensamhet.. det är fan inte riktigt min starka sida.
Håll mig sällskap snälla!

Bloggriket.se

Någon som har lust att förklara hur bloggriket.se fungerar?
Jag är nämligen väldigt trög på den här fronten (a)
Hjälp uppskattas massor!

Honey I'm home..

.. och totalt noll respons! 

Först sitter man och tjatar på att man aldrig kommer till Bålsta.
Sen när man kommer hit, så blir man varmt mött i dörröppningen av..
ett totalt jävla tomrum!
Det här var ju mindre kul.. Nu sitter jag alltså hemma hos min mor, helt själv.
När jag får tag på mamma så säger hon att hon sitter på Ålandsbåten på väg tillbaka med min lillebror!
Och inte är tillbaka innan 20.00 ikväll.


Min vanliga tur här i livet, så nu ska jag sitta här hemma själv enda fram tills bebis är klar med de han skulle göra.
Vilket också kommer ta tid oväntat nog.

Så idag kommer jag nog vara väldigt aktiv på bloggen, om jag har något vettigt att säga'

Ses senare

Failat redan..

Haha första dagen och jag har redan brutit mitt löfte om ytterligare inlägg under dagen.
Men ni får förlåta mig, har nämligen varit upptagen hela dagen.
Erik och Tobbe har varit här och hjälpt till att kasta den gamla sängen som stod i hallen och störde.
Sen har min kära fästman blockerat datorn resterande delen av dagen, så har inte kunnat uppdatera heller.
Nytt försök imorn!
Nu blir det krypa ner i sängen och kramas om av mitt älskade hjärta och hoppas på en solig och fin dag imorn också.

Puss och godnatt

Blogga eller inte, det är frågan?

Jag vet att jag med stor säkerhet kommer tröttna på att blogga ganska snabbt,
har juredan gjort en del försök till dehäroch varje gång slutar på samma vis.
Men efter att ha fått skäll av en del vänner och bekanta så kände jag att det kanske är värt ett sista försök.
Jag har ett flertal gånger kommit på mig själv sittande och skrivit små meddelanden och känslotexter på telefon när jag varit med om något. Och kanske skulle bloggen faktiskt läsas, kanske inte?
För jag är ju inte direkt något mer för världen än någon annan, men jag ger de en chans till iallafall!


Såå, vad börjar vi med att skriva?
Tackar Becca för en kul dag i måndags, och Erik för allt stöd igår!
Idag är en bra dag, idag är vår dag..
.. idag har jag och bebis varit tillsammans i ett o ett halvt år.
Ganska bra jobbat tycker jag, och fler dagar ska de bli!

Senare inlägg under dagen då får vi hoppas, tills vidare.
Take care :*



p.s. shit va jag är sugen på donken, bjuda någon? (a)