1913-2013!

Idag ska vi åka någonstans med Alexanders farmor och farfar. Vi ska träffa hans farfar Peters, moster! Hon är född 1913. Vilket innebär att i år fyller människanhundraår!
Jag har nog aldrig träffat en så gammal människa förut.. Millie ska med, hon föddes ju 2013 så Peter har tjatat länge på att han vill ha en bild på henne och Moster-Maj.
Så idag ska vi hem till henne och ta en generationsbild. Hela 5 generationer ska vara med på en och samma bild. Moster-Maj, Peter, Thomas (Alexanders pappa), Alexander och sen Millie.
Rätt coolt ändå med såna bilder.. Jag är dock lite nervös. Jag är lite rädd för gamla människor, eller iallafall såhär gamla människor. Har så svårt för att knyta band med nya människor, är så rädd att börja tycka om dem och sen ska dem en kort tid efter typ "tas ifrån mig igen"..
Jag har ännu inte kommit över att Alex mormors man försvann från mig. Han hade precis blivit pensioner, så gammal var han ju inte. Orättvist. Och när jag väl hade börjat våga prata med honom ordentligt.. Och fick en bra relation med honom, då försvann han..!

Vi får helt enkelt se hur dagen går. Kanske tar en bild jag också och lägger upp, man vet aldrig.
Vi ska också ta generationsfoto på min sida familjen, Mormor, Mamma, jag och Millie.. men vi har ingen jättegammal människa som kan vara med. Lite trist tycker jag. Min släkt är lite lättare att handskas med eftersom jag redan känner allihop!

Hörs senare idag eller vid annat tillfälle
Pusss..


Vad heter du?


Din e-postadress? (publiceras ej)


Vad heter din blogg?


Din kommentar: